RT DE
Russia-today-logo.svg
CountryGermany
Broadcast areaWorldwide
NetworkRT
SloganErfahre mehr
HeadquartersBerlin, Germany
Programming
Language(s)German
Picture format1080i HDTV
(HD feed downgraded to letterboxed 480i for the SDTV feed)
Ownership
Owner(ANO) TV-Novosti
Sister channelsRT International
RT America
RT France
Rusiya Al-Yaum
RT Documentary
RT Actualidad
RT UK
Links
Websitedeutsch.rt.com

RT Deutsch is a television channel based in Berlin. It is part of the RT network, a Russian state-controlled international television network, funded by the Russian government. The website was launched in late 2014.

History[edit]

In 2013, RT started a subsidiary called Ruptly, a TV news agency which is based in Berlin. It has 25 offices around the world (including in Washington, Damascus, London, Madrid, Gaza and Cairo).

On 6 November 2014, RT launched a German-language network. The first German-language broadcast of RT Deutsch was a political magazine Der fehlende Part (The missing part), presented by Jasmin Kosubek. Starting with five shows a week this number was reduced to three in September 2015 and to one show in February 2016.

Programmes[edit]

  • Der fehlende Part presented by Jasmin Kosubek[1]
  • 451°[2]
  • Einmal in Russland[3]

Reception[edit]

In Handelsblatt, Andreas Macho concluded after an investigation of the program of the German branch of RT in November 2014: The bottom line [is that] RT Germany spreads more untruths, reductions and distortions than this - promise as the moderators constantly -. would enlighten.[4] Die Tageszeitung summed up the selection of the interlocutors of the first weeks of RT Deutsch with either flaming anti-American and European opponents of the left and right margins together.[5][6] In February 2016 a former employee called RT Deutsch skilful propaganda and claimed that they are concentrating on an audience of conspiracy theorists and persons on the far right of the political spectrum.[7] In February 2021, through obtained emails, a Der Spiegel investigation provided insights on how the station planned a platform for fringe groups to undermine democracy in Germany.[8]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ Der Fehlende Part – RT Deutsch (in German). RT Deutsch. Retrieved 2017-06-01.
  2. ^ 451° – RT Deutsch (in German). RT Deutsch. Retrieved 2017-06-01.
  3. ^ Einmal in Russland – RT Deutsch (in German). RT Deutsch. Retrieved 2017-06-01.
  4. ^ Der Propaganda-Sender des Kremls in Deutschland. Handelsblatt (in German). 2014-11-21. Retrieved 2017-06-16.
  5. ^ Es gibt anscheinend Informationen. Die Tageszeitung (in German). 2014-11-24. Retrieved 2017-06-16.
  6. ^ Propaganda-TV Russia Today Deutsch: Putin mit Hitler verteidigen. Die Tageszeitung (in German). 2014-12-16. Retrieved 2017-06-16.
  7. ^ Ex-Redakteurin packt aus: Das ist die Propaganda von RT Deutsch. Huffington Post (in German). 2014-02-26. Retrieved 2017-06-16.
  8. ^ Germany Fears Influence of Russian Propaganda Channel. Der Spiegel. 2021-03-03. Retrieved 2021-03-07.

External links[edit]

Write us

Find us at the office

Blotner- Kwas street no. 55, 39246 Canberra, Australia

Give us a ring

Dymon Rothfuss
+78 715 483 676
Mon - Fri, 10:00-22:00

Write us